NU NI!!!!! Det må låta som jag tycker ni är knäppa, men om sanningen ska fram, jag är avundsjuk så jag dör..

okej, jag har 4 saker att säga idag.

1.

Stackars er, stackars 92orna menar jag då alltså.. Ni som tar studenten i år. Senaste veckorna har jag bara gått och väntat på STUDENTLÅTARNA 2011. men ae, har jag hört nån? "vill du ligga med mig då" naaaa va. Håller inte måttet till skillnad från "Duck Sauce – Barbra Streisand - Radio Edit" eller den bästa av dom alla som bara SKRIKER student 2010 och som inte kommer bli dålig long time, "Yolanda Be Cool & DCUP – We No Speak Americano - Radio Edit" eller varför inte Edward Maya Featuring Vika Jigulina – Stereo Love - Molella remix? Fasen, rysningar i hela kroppen. galet! Vill ha dom där veckorna igen. Studenten i Linköping ack så bra. Studentfester i Norrpan, aaack så braaaa!

Inte ens en Gert fylking låt har jag hört 2011. EEEYOOO!


2.
På tal om studenten, ett himla tjat om hur många veckor, dagar, timmar, minuter, sekunder det är kvar till just utspringet. Sluta räkna ner, sluta längta så förbannat. Hälften av er kommer stå arbetslösa efter den dagen ni räknar ner till, "dagen vi kommer sjunga om studentens lyckliga dar och vifta med våra vita mössor". Det är inget att se fram emot. Längta istället till mösspåtagingen, mösspåtagingsfesten, alla crazy grejer ni kommer göra, alla goda drinkar ni kommer dricka, alla fulla människor, alla lyckliga människor, fylle brännbollen, studentveckan big time, balen, one night stands, att åka flaket efter traktorn och sjunga sig hes, kissa på flaket, dricka champange, inte ha nån ånger, komma dyng ap till max mitt i natten med hela käderna och studentmössan full av falu röd färg och säga "ne jag och ***** har bara varit och pratat", supa på tåg, parkhäng, studentfesten, studentpresenter.. Ah ni hajar, listan kan göras lång. 
Det jag vill säga är iallafall att det är dem här grejerna som är roliga. Som man ser fram emot. Man ser inte fram emot att stå på en trappa och lyssna på rektorn i en timme och sen skiljas från sina klasskompisar som man spenderat 5 dagar i veckan med dom senaste 3 åren.

3.
"Jag sover hos dig då så slipper vi försova oss"
Sov inte med en vän dagen innan utspringet. Se helst till att ni springer ut på eftermiddagen. Inte på morgonen. Att göra misstag som att gå på norrköpings utspringsfest på torsdagen och sedan själv springa ut på fredag morgon i Linköping är inte att rekomendera. Försova sig och missa studentfotograferingen, vara bakis och se ut som 7 svåra år. + att det gärna inte får regna dårå vilket är ett minus.

4.
Veckan då Norrköping livas upp passar jag på att åka till sommriga Paris i en vecka istället och firar mammas 40års dag! Så alla ni som räknar ner till studentveckan, tack, ni räknar även ner till min utlandsemster! hähä PUSSSSSS





Kommentarer
Postat av: Emma

hahaha, jävligt bra sagt ;D

2011-05-20 @ 19:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0